15 listopada 2010

recyclingowe wyzwanie craft imaginarium i inne dzieła z odzysku

Dziś tylko o dziełach z odzysku.
Jak już wspominałam na blogu bardzo lubię działać recyclingowo a jako, że pracuję w przedszkolu wciągam w twórcze działanie moje dzieciątka.
Nic więc dziwnego, że spodobał mi się pomysł wyzwania na craft imaginarium pt. "listopad na rolkach".
Moim odzewem na wyzwanie jest hiacynt wykonany z rolki po papierowym ręczniku kuchennym, zielonej bibułki (do owinięcia rolki) i kwadracików bibuły niebieskiej, które niezbyt staranie "skulkowane" i doklejone do rolki tworzą kwiatki. Listki wystające z żółtej doniczki są wycięte z papieru technicznego i pomalowane na zielono.
W przedszkolu pomysł zostanie wykorzystany dopiero na Dzień Mamy 2011 ale prototyp już jest:

Zdjęcie liche, robione telefonem, bo popsuł nam się kompakt a z wielką lustrzanką nie zamierzam się błąkać.

Prócz rolek chciałam pokazać jeszcze dwa recyclingowe dzieła.
Pierwsze, obfocone trochę dokładniej to DOM. Dom ze słoika, plasteliny, kawałka kartki i słomki. W słoiku woda zabarwiona farbą. Oczywiście to pierwowzór, do pokazania przedszkolakom. W ich wersjach dachy będą malowane samodzielnie wg uznania:




I na koniec krówka, która może służyć jako pudełko na kredki lub inne skarby na dziecięcym biurku. Krówka wykonana z oklejonego pudełka po mleku. Pudełko jest ucięte mniej więcej w połowie. Na szersze boki naklejony jest wycięty z bloku technicznego kształt z narysowanymi mazakami elementami wskazującymi na krówkę, na bokach węższych pasek papieru z narysowanymi łatkami. Tu krówka w wersji black & white, w przedszkolu dzieci będą ja samodzielnie malować farbkami:







Polecam twórcze przetwarzanie rzeczy z odzysku, to naprawdę fajna zabawa dająca dużo frajdy. A ponieważ materiały NIC nie kosztują nie ma stresu - można cudować i próbować aż będziemy zadowoleni z efektu :)

1 komentarz:

  1. Olu super recyklingowe prace, ja też chcę porobić z córcią trochę dzieł z odzysku tylko czekam na trochę wolnego czasu. Kochaniutka, wysłałam maila do Ciebe z prośbą o adres, bo zagubił mi się- odpisz koniecznie, bo niespodzianka czeka gotowa do wysłania. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń